Santa Monica, Pizookies en de eerste toetsen

23 januari 2020 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Alweer bijna 3 weken geleden stapte ik op het vliegtuig naar Los Angeles om aan een avontuur van bijna 7 maanden te beginnen. En ook deze derde week is er het een en ander gebeurd wat ik graag met jullie wil delen.

Allereerst het eten. De mensen hier praten vaak over eten en van het meeste heb ik geen idee wat het is of hoe het smaakt. Maple Syrup, In-N-Out, Koreaanse BBQ; noem maar op. Gelukkig heb ik nog genoeg tijd om me door iedereen hier mee te laten slepen naar alle verschillende restaurants en eetplekjes die Los Angeles rijk is. Ook vorige week dinsdag was het raak. Ik was aan het eten met mijn roomie en een Indiase jongen, toen het woord Pizookie viel. 3 dollar, op dinsdag. Toen ik zei dat ik geen flauw idee had wat een Pizookie was, kreeg ik de reactie ''Dat kan echt niet''. Het was dan ook nog geen 3 uur later toen ik mij tussen de Pizookie-etende mensen begaf. Van tevoren hadden ze me verteld dat het een soort reusachtig koekje was (een kruizing tussen een pizza en een koekje). Een blik op de kaart en ik wenste dat ik die dag niks gegeten had. 2 bollen ijs, meer dan 1000 calorieën en smaken uiteenlopend van ''Oreo Brownie Fudge'' tot ''White Chocolate Macadamia Nuts''. We besloten de Pizookies te delen, zodat we 3 smaken konden eten. Ik heb de volgende dag ontbijt overgeslagen, omdat ik nog vol zat, maar oh wat was t lekker haha.

d8399bf3-206d-40aa-95c4-8ccbc101506fDe Pizookies

9154d818-4906-4a03-8da1-a41f5ec4ce7eMet Carrie, mn roomie (en Tanmay maar die staat er niet op)

De rest van de week bestond voornamelijk uit studeren en ik was dan ook blij toen ik zaterdag met 2 andere exchange studenten een tripje naar Santa Monica maakte. Het plan: met de bus naar Santa Monica (strand), daar wat rondlopen, de pier op en dan doorlopen naar Venice (ongeveer 40 minuten). Santa Monica was erg gaaf. Redelijk druk, maar er was genoeg te zien en te doen. We hebben over de pier gelopen die barst van de artiesten en een heus pretparkje heeft boven het water en over 3rd street promenade wat voelde als een soort moderne oase tussen het gedatteerde LA.

ae5a8f36-81f3-44fa-ae49-55668d35f6d2De pier, waar ook de wereldberoemde route 66 eindigt. 292800c7-6332-4de2-a1a2-7ef87650af2bHet Pretparkje met achtbaan en reuzenrad. 3253e7b2-2615-4bf6-bbaa-ea4ac7499d0c

962b3b09-f6cf-42a7-a97b-d229c303bb96

Waar ik Santa Monica erg tof vond en het lopen naar Venice ook aangenaam was, vond ik Venice wat tegenvallen. De artiesten op straat en de keurrijke winkels geven een artistieke en coole indruk, echter weegt dat niet op tegen alle daklozen (inclusief de psychische problemen die veel daklozen hebben hier) die er rondlopen en op het strand slapen/liggen en de geur van wiet waaraan je niet kan ontsnappen. Het was leuk om een keer doorheen te lopen en alle waarzegsters te zien, maar dat was het ook wel. Het wijkje achter Venice Boulevard was dan wel weer leuk. Door de kanaaltjes begrijp je ineens waar de naam vandaan komt en ook de buurt voelde goed aan. Hierna zijn we terug naar de bus gelopen en was ons avontuur voorbij. Naast een paar vette herinneringen had ik er ook wat hoofdpijn op na gehouden (zon, lichte huid en weinig drinken is geen goede combi). Gelukkig is dat nu weer weg :D.

62a909dc-1e35-44d5-ac5a-8665227516627e1248f5-6b0d-475c-a2e3-36b1b931ffbf

3f5f6e66-d781-4254-a958-82b9b553eb1a

Als laatste was het tijd voor mijn eerste toetsjes. Elke week heb ik 4 toetsjes die meetellen voor mijn eindcijfer. In Amerika zijn ze erg van van tussenexamnes, quizzes en kijg je oa punten voor aanwezigheid en deelname. Mijn eerste toets bestond uit 2 multiple choice vragen en de tweede uit 6. Voor allebei een score van 100%, dus we zijn goed opweg ;).

Deze week ga ik beginnen aan mijn grotere huiswerkopdrachten en reports en ben ik van plan een sportevent te bezoeken om te kijken hoe dat hier is. Tot de volgende keer maar weer!

JoeJoe,

Lotte

1. Opa hans:
    23 januari 2020
    Hoi Lotte,
    Wat een leuke blog en mooie ervaringen. Het is maar goed dat je een beetje voorzichtig bent met eten anders kom je tonnetje rond terug. De bijgaande foto's zijn leuk en informatief ik geniet van je verhalen