Masterborrel, valentijn, Latkes en Backbone trail

24 februari 2020 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Heehoi,

Het is een drukke 1,5e week geweest hier in Los Angeles. Niet alleen heb ik veel gestudeerd en geleerd over de impact van ontbossing, het feit dat je je eicellen kan doneren voor $80.000 (met de nodige risico's) en dat de cholesterol die je eet niet dezelfde is als de slechte cholesterol in je bloed, ook de nodige sociale activiteiten kwamen weer aan bod. In deze post schrijf ik over mijn avonturen van 13-17 februari.

Zo was ik uitgenodigd door een vriend om donderdag mee te gaan naar een borrel voor masterstudenten in een heuze balzaal. Ook de balzaal bevond zich op de campus en ik was wederom verbaasd over alle ruimte en geheime ruimtes die ze hier in de gebouwen hebben. Concerthallen, een balzaal, een conferentiecentrum, een sporthal waar meer dan 11.000 mensen inkunnen en studieruimtes met massagestoelen; alles van de universiteit en op een campus. Natuurlijk ben ik een bachelorstudent en hoor ik helemaal niet thuis op een borrel voor masterstudenten in een balzaal, maar op een of andere manier kwam ik toch binnen en heb ik genoten van gratis eten, drinken en live-muziek van een jazzband. Natuurlijk hoorde hier ook de nodige 'professionele' gesprekken bij en vragen zoals 'wat is je focusgebied?' en 'welke bedrijven heb je allemaal gecontacteerd?', kwamen zeker aan bod. Natuurlijk heb ik dit niet en heb ik mijn kans gepakt mooie verhalen te vertellen over mijn focusgebied 'Egyptologie'. Even voor de informatie: op UCLA volg je als bachelorstudent een major met een bepaald thema. Als tijdelijke exchange student (ik dus) krijg je ook een major toegewezen die normaliter bij je studiegebied past van je origenele univestiteit (voor mij Health & Society in Wageningen). Echter is er bij mij iets 'fout' gegaan, waardoor mijn major aan UCLA 'Egyptology' is. Ik volg hier geen vakken van (volgende periode wel een, voor de leuk), maar als mensen dan toch vragen gaan stellen over focusgebieden en het contacteren van bedrijven kun je net zo goed over Egyptologie beginnen. Gelukkig speelde de vriend waarmee ik ging goed mee en hebben we interessante gesprekken gevoerd met mensen over hiërogliefen en het verband met Chinese karakters, de architectuur van pyramides en mijn toekomstige plannen om stage te lopen in Egypte ;).
Hierna was het avontuur nog niet voorbij en hebben Leo (de vriend waarmee ik naar de borrel ging) en ik de gebouwen onderzocht waarbij we een massageruimte hebben gevonden, gekke gangetjes hebben ontdekt en bovenal rondgewandeld in het immens luxe conferentiecentrum.

WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.38.07 (1)In het conferentiecentrum

Vrijdag was het Valentijsdag. Natuurlijk zit mijn echte valentijn aan de andere kant van de oceaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Deze dag wordt in Amerika groots gevierd en ook de plek waar ik woon had een valentijnsactie. Je kon kaartjes schrijven en hier een chocolaatje op plakken en deze werden dan bezorgd. Ik heb goed van dit moment gebruik gemaakt om mijn kamergenootjes en nieuwe vrienden een kaartje te sturen. Zelf heb ik ook een aantal kaartjes ontvangen, en hebben we de dag afgesloten met een spelletjesavond en een feestje. Op het feestje heb ik lekker gekletst en op de dansvloer heb ik een heuze salsa-les gehad (ik had natuurlijk geen idee wat ik aan het doen was en werd rondgezwierd door iemand die duidelijk wel verstand had, haha). Overdag ben ik ook nog naar een beeldentuin geweest na mijn tentamen. De tuin bevindt zich ook op de campus en is een oase van rust in het drukke LA. Ik heb hier lekker rondgelopen na mijn tentamen.

WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.38.05WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.37.59 (1)WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.37.57 (1)WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.38.00

Zaterdag was echt een top dag. Ik was uitgenodigd om naar een verjaardag te komen van de moeder van iemand uit de coop waar ik woon. De verjaardag werd gecombineerd met een Joodse traditie 'Hannukah'. Normaal wordt dit rond kerst gevierd, maar ze hadden het uitgesteld tot nu. Er werden Latkes (Joodse aardappelpannekoekjes) geserveerd en kaarsjes aangestoken. Erg bijzonder om dit mee te maken! Ik was hier samen met een aantal anderen en we hebben heerlijk gegeten, gechilld met een hond en gekletst met alle mensen die er waren. Het einde was voor mij het meest memorabel. Een vriend uit de coop had zijn gitaar en ukelele meegenomen. Eerst hebben we met z'n 2tjes gespeeld en gezongen en daarna heeft hij met de moeder van het meisje uit de coop een paar nummers gespeeld. Iedereen zong mee en het was een mooie en bijzondere afsluiting van de avond.

WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.37.54 (1)De Latkes

WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.36.44Lekker gitaar spelen

Maandag was ik vrij vanwege President's Day. Een aantal mensen uit de coop en ik besloten van deze dag gebruik te maken om een wandeling te maken. De wandeling was in de Santa Monica Mountains en betrof de beklimming van de top van een van de bergen. We hebben een deel van de Backbone Trail gelopen dat bekend staat om de steenformaties. Waar we eerst verkeerd liepen, kwamen we uitendelijk op het goede pad en hebben we zelfs nog even op de rotsen geklommen. Helaas waren er erg veel bijen waardoor we weer terug moesten. Hieronder een paar foto's en wat informatie!

WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.36.43 (1)WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.36.43WhatsApp Image 2020-02-23 at 23.36.38 (2)

''The Backbone crosses the best-protected stretch of coastal Mediterranean habitat in the world and offers an amazing diversity of trail experiences. You’ll experience deep wooded canyons, rocky outcrop spires, ocean vistas that include the Channel islands, and sweeping inland views to the San Gabriel Mountains and downtown LA.''

Dit was het weer voor deze keer en ik ga proberen deze woensdag een nieuwe post te plaatsen over afgelopen weekend waarin ik naar Koreatown ben geweest en weer een turnwedstrijd heb bezocht.

Joejoe,

Lotte

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lilian:
    24 februari 2020
    Tjonge wat een heftige dagen🤣. Super hoor!
  2. Opa hans:
    24 februari 2020
    Zonder een beetje bluf is het leven duf. Wat ontzettend leuk al deze ervaringen. Op deze wijze kom je toch bijzondere dingen tegen die je een ervaring ge en die je nooit meer zal vergeten. Liefs opa Hans