Korea Town, Turnen en ''Carrie''oke (karaoke)

3 maart 2020 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Heehoi,

Dit keer een samnevatting van afgelopen 2 weekenden. Doordeweeks heb ik niet veel gedaan, behalve studeren en in mijn pauzes in de zon liggen (al was een gevoelstemperatuur van 31 graden me wel wat te veel van het goede). Ik heb maarliefst 3 reports geschreven en heb deze week nog 2 deadlines van 1 report en een workbook dat ik af moet hebben... En dan wordt het toch volle bak aan de laatste weekjes voor de eindtentamens beginnen (wat gaat de tijd toch snel!). Ik zit hier alweer 2 maanden en over 2.5 week zit mijn eerste periode van studeren er al weer op. Ik ben blij dat ik er voot heb gekozen om hier 2 periodes te zitten, want ik moet nog veel te veel bekijken.

WhatsApp Image 2020-03-02 at 21.07.42In de zon :)WhatsApp Image 2020-03-02 at 21.07.36de Bibliotheek... WhatsApp Image 2020-03-02 at 21.07.42 (2)Wachten op het collegeWhatsApp Image 2020-02-23 at 23.36.37 (2)Ook nog even naar een tenniswedstrijd gekeken (bij de videos kan je een stukje zien)

Zaterdag 22 februari ben ik naar Korea Town geweest met Carrie (m'n Koreaanse kamergenootje) en Rohan (een Indiaase jongen). Vanaf 1960 hebben veel Koreanen hier een pand gekocht wat heeft geresulteerd in een gebied vol Koreaanse winkels, Koreaanse borden en vooral veel Koreaans eten. In Los Angeles heb je een aantal van die gebieden waar een bepaalde cultuur meer naar voren springt , zoals China Town en Little India. De buurt zelf vond ik niet zo veel aan... Wat bij elkaar geraapte gebouwen en weinig sfeer. Gelukkig hadden we Carrie die ons alles uit kon leggen en de winkelcentra in en uit kon slepen. Iedereen was erg beleefd en we hebben aardig wat gek Koreaans eten ingeslagen, zodat we in de avond een soort proeverij konden doen. Het aantal gezichtsproducten dat ze daar verkopen is echt bizar; serums, toners, cleansers etc. etc. Alles moet je op een bepaalde manier gebruiken en bevat 'whitening' bestandsdelen. Voor mij moeilijk te begrijpen (ik probeer al jaren een kleurtje te krijgen van de zon), maar een zo blank mogelijke huid hebben, is daar nogsteeds belangrijk (tot op het punt dat mensen mij vertellen dat ze mijn huidskleur willen). Na een paar uur zijn we naar, volgens Carrie, het beste Koreaanse BBQ restaurant geweest. Koreaanse BBQ is hier een heuze trend en bestaat uit verschillende (vlees) gerechtjes en Kimchi soep (gefermenteerde kool en groenten), dacht ik... Toen er ook 8 verschillende bijgerechtjes bij kwamen, had ik toch even spijt van mijn ontbijt in de ochtend. Ik heb voor het eerst visogen gegeten en alle gerechtjes geproefd. Het was heerlijk en ik ben stiekem al op zoek naar een Koreaanse BBQ tent in Nederland, haha.

WhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.30 (2)WhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.30WhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.30 (1)WhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.29 (3)WhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.28 (2) De Koreaanse BBQWhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.26 Toetje: Koreaans geschaafd mango-ijs... mn nieuwe favoriet!

Die avond hebben we een Koreaans spelletje gespeeld (voor de studenten: een variant op Vikingen) en rijstcakejes, vischips en koreaanse bananen-rijstedrank geproefd. De rijstcakejes waren mij wat te zoet, maar de rest was verrassend lekker.

WhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.27 (1)De gekleurde dingetjes, zijn de rijstcakejes

Zondag 23 februari was het tijd voor een 2e turnwedstrijd. Dit keer gingen we met een grote groep en hebben we gekeken hoe UCLA nipt verloor op Utah.

WhatsApp Image 2020-02-23 at 22.56.23

Dit weekend stond in het thema van vrijdag-karaokeavond, of beter naar mijn kamergenootje: Carrie-oke avond. Met een aantal mensen van de co-op hebben we genoten van Thais eten, chocoladefondue en valse karaokeliedjes, betaald en georganiseerd door UCLA (in weer een ander gebouw, haha wanneer houdt het op?!??!). Waar iedereen de prikkers pakte om netjes zn fruit en koekjes in de chocola te dippen, ging ik voor het hele bakje in de fontijn-techniek; werkte prima! We hebben met de groep nog Mama Mia van ABBA en Don't stop me now van Queen gezongen en hierna zijn we doorgegaan naar het studentencafé Rocco's. De volgende dagen was het toch echt tijd om te studeren en ook voor komende weekenden staat er niet veel op de planning. Gelukkig ontstaan er altijd wel wat spontane plannen, dus ik ben benieuwd waarover ik jullie de volgende keer kan vertellen!

WhatsApp Image 2020-03-02 at 21.08.22 (6)WhatsApp Image 2020-03-02 at 21.08.22 (2)WhatsApp Image 2020-03-02 at 21.08.21 (2)

Joejoe,

Lotte

1. Lilian:
    3 maart 2020
    ik heb weer genoten van je gezellige verslag en de leuke foto’s/video. Succes met de komende deadlines en blijf vooral genieten. Big 🤗