Happy Lunar New Year!

28 januari 2020 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Heehallo,

Het is weer tijd voor een nieuwe blog. Dit keer over mijn weekend, waarin veel gebeurd is. Vrijdag had ik een drukke dag. 8:00 's ochtends een discussieuur voor mijn vak (voor een cijfer). Vervolgend om 9:00 college en gelijk daarna een tentamen (waar ik 100% voor heb gehaald :D) en door studeren in de bibliotheek. Om 14:00 weer college en om 16:00 was ik dan toch eindelijk klaar. Gelukkig had Leo (een Chinese jongen) mij eerder die week overgehaald om te beginnen met The Witcher, een serie op Netflix. Zodoende hebben we 2 afleveringen gekeken in de TV kamer met waanzinnig uitzicht. Helaas was het op de foto niet vast te leggen, maar alle fonkelende lichtjes en geluiden lieten wel zien hoe immens groot Los Angeles is en hoe supergaaf het is dat ik hier de komende maanden mag studeren! Ook heeft Carrie me getrakteerd op Lotte Choco Pie. In Korea is het merk Lotte enorm populair. Er zijn Lotte Appartementen, Credit Cards, Pretparken, Winkels etc. Ik moest en zou dus iets van Lotte proberen.

21e4d2be-a110-4d27-a1c3-e51a565ea5c2Lotte Choco Pie

85d248b7-286e-47e1-a226-8697b99d0ab5 Het uitzicht vanuit de TV kamer.

Zaterdag was wederom een drukke dag. Ik had afgesproken om te gaan hiken met 4 anderen, waarvan een een auto heeft en de wandeling had uitgekozen. Ik ben gelijk toegevoegd aan een WhatsAppgroep waarin we ook toekomstige hikes kunnen plannen. We hebben een wandeling gemaakt in Soltice Canyon naar Robert's Ranch. Dit is een ruïne van huis dat vroeger in deze canyon lag. Door alle natuurbranden is het huis echter afgebrand en zijn er nog een paar fragmenten over, waaronder minstens 5 schoorstenen/kachels/ovens. Wat Robert met al deze ovens deed is me een raadsel, maar hij kon in ieder geval voor een groot gezelschap koken haha. Hieronder wat foto's van de wandeling met mooie uitzichten.

14608274-454e-45de-bdb8-9f52fa32d75971618425-4079-4a74-ae31-4cb9eec2dc6eb7889381-c2e6-44a2-8b3e-df30e4bfc24e

5afb41c5-a26b-4623-b1e5-fc28105d5110

Hierna was het tijd voor Chinees nieuwjaar. Dat wordt hier uitgebreid gevierd. In de Co-op deden ze dit d.m.v. een hotpot avond. Verspreid over de tafels staan elektrisch verwarmde pannen die in 2 vakken zijn verdeeld. In het ene vak zit bouillon en in het andere een pittige bouillon. Verder is het een soort gourmet, je gooit met z'n allen groente en vlees in de bouillon en na een tijdje kan je de soep eten. Hierna was het tijd voor een feestje. Iemand ging weg uit de co-op en daar past natuurlijk een afscheidsfeest bij. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en me goed vermaakt en zelfs nog wat Nederlandse hitjes voorbij horen komen.

b9991816-d0d8-426b-9ce2-c08a4772057c

8d6558ff-430b-4d8a-b280-835755a1cae5HotPot avond

Dit was het alweer voor deze week! Aankomende dagen ga ik hard studeren voor mijn tentamens volgende week (die 100% moeten we nu wel vasthouden natuurlijk. Tot de volgende blog.

Joejoe,

Lotte

1. Opa hans:
    28 januari 2020
    Hoi , wat een ervaringen hartstikke leuk .Nederland is vandaag grauw en grijs en er is regen voorspelt dus wees maar blij dat je daar zit met al die nieuwe en leuke ervaringen. groetjes en ga zo door.
    opa hans
  2. Oma Henny:
    28 januari 2020
    Lieve Lotje, je hebt het naar je zin! Wel hard werken, maar gelukkig ook veel plezier met je studiegenoten. En je boft ook met het heerlijke klimaat. Straks wil je niet meer terug naar ons koude kikkerland.
    Je bent een supergezellige blogger en ik geniet van je mooie foto's.
  3. Brigid:
    1 februari 2020
    Leuk om je verhalen te lezen Lotte! Geniet ervan en blog lekker verder om ons ook mee te laten genieten.