Onverwacht uitje, Bustour en ohja; studeren

13 januari 2020 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het eerste echte weekje zit erop! Van het begrip joejoe introduceren tot mn eerste echte Amerikaanse fastfood, ik heb genoten.
Ik moet zeggen dat het Engels me steeds beter afgaat, maar na een spontane "joejoe" of instemmend "helemaal gucci" kreeg ik toch wat scheve blikken. Gelukkig zijn m'n roomies het nu gewend en heb ik zelfs de eerste mensen zover gekregen om ook hun onderkin een naam te geven (Gerben, mijn onderkin, voelde zich wat alleen).

De Co-op waar ik woon, bevalt me prima. Iedereen maakt graag een praatje en ik kan goed met mensen lachen. Ook het slapen met z'n drieën op een kamer valt me alleszins mee op wat gesnurk en vroege wekkers na. Maar he, dat is ook wel een deel van de ervaring. Het eten is een bevalling op zich. Ik ben blij dat ik een makkelijke eter ben, laten we het daar op houden. Het ontbijt en de lunch zijn vaak goed. Veel keuze, ook voor gezonde opties. Het avondeten kost me wat meer moeite. Vegetarische opties zijn er niet echt (of je moet elke dag rijst met broccoli eten) en veel zit in saus of met cheddar. Gelukkig is er een salade bar en kan ik met wat creativiteit een aardig maaltje bij elkaar scharrelen.

Dan nu UCLA, de reden dat ik hier ben. M'n eerste week was echt tof. Interessante vakken en nieuwe indrukken maken het een feest om naar de unie te gaan. Wel te voet, zoals bijna iedereen dat hier doet. 20 minuten lopen en dan ben ik meestal wel bij het lokaal. Dit gaat berg op, berg af dus mijn dagelijkse stappenteller en workout red ik dan ook makkelijk. Ze werken hier wel met veel tussentijdse toetsen, huiswerk waar je cijfers voor krijgt en allerlei andere opdrachten, waardoor ik vrijwel elke avond nog even aan de studie zit.

5a4f7e2a-3227-45f0-aa11-8b663e58e04cMijn favoriete studieplekje op de campus. Lekker in het zonnetje op t muurtje.

Dan nu de verrassing. Ik kreeg in het begin van deze week een appje van Josje (een vriendin van mij uit Wageningen). Ze was afgelopen half jaar voor haar minor in Canada en nu met Janne op reis. Toevallig gingen ze ook naar LA en of ik zin had om met ze te chillen. Ik had echt nooit gedacht dat ik iemand zo zou zien tijdens mijn tijd hier (op Jesse en Lien na dan) en zeker niet Josje. En zo zijn we woensdag op pad gegaan naar West-Hollywood om daar bij de famous Mary's Burgers een hamburger te eten en mee te doen aan Drag Queen Bingo. Het was hilarisch. Gewonnen hebben we niet, maar propjes vouwen van onze bingokaarten en deze gooien naar de winnaars was de 20 dollar meer dan waard (men moest een rondje rennen en dan mocht iedereen zijn of haar propje gooien). Terug gereden door Beverly Hills en over Route 66, namen we weer afscheid en ging ik lekker mn bed in.

42254a2a-4a32-4fce-a8b0-22fcdb1a8dedEerste burgerrrr5a3a3c8d-d56e-4a6f-bf65-5a0c0bb341fdMet Janne en Josje voor Mary's

Donderdag heb ik nog een orientatie gehad waarbij ik een Canadees meisje heb ontmoet (Maddie). Zaterdag heb ik met haar een bus tour gedaan (met alle andere exchange studenten) door Los Angeles. Van de Walt Disney concert hall tot Hollywood Boulevard, het kwam allemaal voorbij. Het was een toffe dag, maar benadrukt wel hoe groot Los Angeles eigenlijk is. Los Angeles is fijn als je een auto hebt. Los Angeles is fijn als je niet alleen over straat gaat als het donker wordt. Los Angeles is fijn als je de zwerverkampen (inclusief tentjes) en rare mensen op straat ruim ontwijkt. Maar Los Angeles is vooral fijn in haar diversiteit en immense aantal activiteiten om te doen. Elke wijk is anders, in bouw, mensen en culturen en dat maakt dat er voor elke stemming wel een plek is. Ik kan niet wachten om dat allemaal te zien! Tot de volgende keer maar weer.

cac14130-f91c-44ab-af5d-7ad12c038a28Walt Disney Concert Hall

c00676a1-6fa5-4078-a6b3-b3ab27ef7c20Walk of Fame

9f804f98-275b-47f3-9522-ebcde500803a5efd6036-7e24-4929-a175-c79a5901bef0Met Maddie en op de achtergrond het Hollywood Sign (heeeel ver weg)

JOEJOE

1. Lilian:
    13 januari 2020
    Dus de week was “ helemaal gucci” zo te lezen. Zeker met de verassende bezoekjes en excursies.
    Dat studie plekje ziet er inderdaad geweldig uit. Volgens mij ga je tijd te kort komen om alles te zien en te ervaren😜. Blijf genieten en bezoek ook af en toe je studie hoekje😀😘