De reis... En de eerste dagen

6 januari 2020 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Op dit moment is het zondag 17:05 en zit ik achter mijn bureau mijn eerste echte post te schrijven. Ik woon op de 5e verdieping en op dit moment eten beneden de eerste studenten hun avondeten (ja dat kan hier van 17:00-19:00, mijn maag moet er nog even aan wennen). Ik was van plan mijn eerste echte post buiten te schrijven terwijl de zon onderging. Helaas is er een frisse wind waardoor het nog best koud is. Op dit moment besluit ik even naar beneden te lopen om voor jullie een foto te maken, want het buitenterras is wel echt heel chill en heeft een cool uitzicht...

71db94d6-3b1e-4a86-af07-8727058b4999

Zo, dat was het terras. Tot nu toe bevalt Los Angeles me erg goed. Mooi weer, aardige mensen en ik woon in een chille buurt waar eigenlijk alles binnen handbereik is. Mn Engels moet ik zelf nog erg om lachen, maar dat went vanzelf hopelijk. Voor nu gooi ik er af en toe nog een Nederlandse term doorheen (vooral 'inderdaad' en 'joejoe' zijn favoriet). Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen en juist wel beginnen bij het begin: de reis.

Donderdag om 03:00 ging de wekker, wat na oud en nieuw nog wel een beetje zwaar viel. Gelukkig had ik een Jesse die me uit bed sleepte en stonden we al snel beneden. Gelukkig had ik alles al klaar gezet en met een backpack van 13.7 kg en een tas van 7 kg stapte ik vol goede moed de auto in. Eenmaal op Schiphol was het even wachten en toen kon het gedag zeggen beginnen. Het ging me aardig goed af, al zeg ik het zelf. Met een lach (en ook wel een beetje een brok ik mijn keel) zwaaide ik nog een keer na t afgeven van m'n bagage naar de fam en toen kon t avontuur beginnen. Het is wel fijn dat bijna iedereen hier in hetzelfde schuitje zit en het allemaal nieuw is waardoor ik niet al te vaak nadenk dat ik pas over 74 dagen weer iemand zie die ik goed ken. De eerste vlucht naar Londen verliep soepel en ook het boarden van de 2e vlucht was vlug voorbij. Tijdens het taxieën naar de startbaan keerde het vliegtuig opeens op. Iemand had medische ondersteuning nodig dus we moesten terug. Dit resulteerde in een uur vertraging.

Ik ben deze vlucht een ding te weten gekomen: ik ben niet gemaakt om lang in een vliegtuig te zitten. Vooral de laatste 4 uur keek ik continu op de klok en wist ik me geen houding meer te geven. Opgelucht en erg moe stapte ik uit op LAX. Toen begon het volgende feest: Customs. Wat een chaos was dat. Nadat ik eindelijk een stempel had in mijn paspoort en mijn bagage had opgehaald wilde ik vrolijk het vliegveld uitlopen. Helaas was de officer vergeten mij een briefje mee te geven en mocht ik weel terug. Met bagage een trap van meer dan 50 treden op om vervolgens uit te leggen dat ik een briefje niet heb, was niet het fijnste begin van mijn reis.

f28f2be5-ee15-4b66-85c9-9a0fe05a6903De vluchtinformatie. Een gek beeld door de ronding van de aarde!

En toen kwamen mijn eerste stappen in de buitenlucht. En ja, veel Amerikanen zijn echt wel dik. De bus die ik volgens het hostel moest hebben, reed al een jaar niet meer. Na even zoeken en puzzelen heb ik toch het hostel gevonden (en gratis, want ik had geen dollar voor de bus en wisselgeld kennen ze niet).

De volgende dag werd ik al vroeg wakker (nogsteeds, zo rond 6:30). Ik besloot naar mijn kamer te lopen, wat vrij modig was uiteindelijk. Alles gaat op en neer en zeker naar de COOP (waar ik woon), is het laatste stukkie pittig steil. M'n kamer is volgens mijn roomie best groot en als ik wil kan ik hier de rest van mijn tijd blijven wonen. We slapen met z'n 3tjes. Carrie uit Zuid-Korea, eenGrieksmeisjewaarvanikdenkdathaarnaam Muriel is, en ik. Tot nu toe kan ik het goed met ze vinden. Helaas is Carrie ziek en doet Muriel Law School, wat er voor zorgt dat de kamer niet erg levendig is. Carrie heeft hier al eerder gewoon en heeft me voorgesteld aan een paar mensen en geeft me behoorlijk wat insights en Koreaanse funfacts :D!

69152248-0948-415f-a4a5-b6a403390bc8Uitzicht vanuit de kamer.4102df3a-341d-4d5e-b81b-d2537b5a7874De straat waar ik in woon.

Gister en vandaag ben ik naar Target geweest om wat belangrijke spullen, zoals wasmiddel, een bureaulamp en een stekkerdoos te kopen. Ook heb ik gisteren een rondje over de campus gewandeld en gekeken waar ik zoal lessen heb. Ik ben het nu alweer kwijt, want het is enorm. Al met al bevallen de eerste dagen me prima. Ik ben benieuwd naar aankomende week en mijn vakken.

a4dcabff-b39f-45f6-b01b-774efbbf3d2826f7b97f-e82d-4886-a2b2-034319ea9954 (1)Wat foto's van de campus.

Ik hou jullie op de hoogte!

Joejoe, Lotte

1. Lilian:
    6 januari 2020
    Wat een enerverend begin van je avontuur. Super leuk om jou belevenissen op deze manier te volgen. Heel veel plezier en succes de eerste week. Big hug🤗😘
  2. Brigid:
    6 januari 2020
    Leuk om te horen hoe het daar is en ook die foto’s zijn top. Welk bed heb je bemachtigd? 😘
  3. Oma Henny:
    6 januari 2020
    Na een spannende start, ga je nu genieten van je Amerikaans avontuur.
    Wij genieten van jouw verhalen en de mooie foto's
    Dikke knuffel.😚😚